Strategie marketingowe w Internecie

Marketing rządzi się własnymi prawami, zaś każda forma działań marketingowych wiąże się z opracowaniem i konsekwentnym wprowadzaniem w życie najlepszych w danym przypadku strategii. Specyficzną formą marketingu jest marketing internetowy, który również opiera się na odpowiednio dobranej strategii.
Jakie prawa rządzą marketingiem prowadzonym za pomocą Internetu? Jakie strategie marketingowe możemy spotkać najczęściej?
Strategie marketingowe w sieci można podzielić na dwa etapy. Pierwszy z nich związany jest z zaistnieniem w sieci, zaś jego najważniejszymi elementami stają się reklama oraz public relations. Drugi etap polega już na właściwym przekazie, zaś elementy, które się z nim wiążą, to: promocja, transakcje oraz interakcje, które są już trzecim i zarazem ostatnim etapem promocji w Internecie.

Jak zaistnieć w Internecie?
Nie ma mowy o zrobieniu kariery w marketingu internetowym, jeśli wcześniej nie zaznaczy się swej obecności w sieci. Podstawą staje się zatem stworzenie interesującej strony internetowej, na której znajdzie się treść przyciągająca uwagę Internautów oraz grafika prezentująca oferowane produkty. Taka strona jest kluczem do sukcesu. Ważne jest jej odpowiednie wypromowanie w Internecie, zatem kolejnym elementem, o który należy zadbać na tym etapie, jest właściwe pozycjonowanie. Dzięki dobrze wypromowanej stronie WWW każdy może skutecznie zareklamować swój biznes w sieci.

Przekaz podstawowy i promocja.
Po wypromowaniu firmowej strony w Internecie można przystąpić do najważniejszego elementu, czyli do właściwej promocji. W działaniach promocyjnych, szczególnie w przypadku marketingu internetowego, bardzo ważne staje się podawanie na bieżąco aktualnych informacji. Internet daje możliwość umieszczenia na swej stronie obszernych informacji i dokładnych wyjaśnień.
Promocja prowadzona w Internecie może polegać m.in. na przedstawieniu ofert wyrobów oraz usług, przy czym strona WWW może zostać wzbogacona o takie informacje, jak zestawienia sprzedaży, wyjaśnienia techniczne oraz informacje prasowe. Można na niej umieścić także ważne dokumenty oraz wiadomości organizacyjne ? zwłaszcza wtedy, gdy świadczy się usługi dla innych firm i korporacji. Ważna jest również informacja o tym, gdzie i w jaki sposób można zmówić daną usługę lub dokonać zakupu reklamowanego towaru.

Transakcje online.
Dobra promocja prowadzić powinna do zawarcia transakcji oraz do interakcji ze strony odwiedzających stronę Internautów. Zanim dojdzie do transakcji, zazwyczaj ze strony osób zainteresowanych konkretną ofertą następuje interakcja. Jest ona związana z pytaniami klientów przy składaniu zamówień: zarówno tych detalicznych, jak i tych hurtowych. Na tym etapie ważny jest dialog z potencjalnym klientem. Można go prowadzić zarówno przy pomocy grup dyskusyjnych, forum jak i formularza, przez który osoba chcąca skorzystać z usług może skierować swe pytania. Ważną sprawą jest udzielanie szybkich i wyczerpujących odpowiedzi, gdyż tylko w ten sposób można ostatecznie doprowadzić do zawarcia umowy kupna ? sprzedaży.

Napisano w Marketing internetowy