Pozycjonowanie filmów na YouTube

Pozycjonowanie filmów staje na YouTube staje się coraz bardziej popularna usługą,  o czym świadczy wysyp ofert, z jakim mamy ostatnio do czynienia. Do zagarnięcia części profitów z tej niszy rynku wyszukiwarek internetowych szykują się zarówno duże, jak i małe agencje interaktywne  oraz samodzielni specjaliści SEO.  Dzieje się tak z kilku powodów.

Po pierwsze, YouTube to zaraz po Google?u największa wyszukiwarka internetowa na świecie, przeprowadzająca setki milionów wyszukiwań miesięcznie. Po drugie, da się zauważyć mocny trend wzrostowy, jeśli idzie o ich (zapytań) ogólną liczbę na tym serwisie. Po trzecie zaś, jak pokazują statystyki, Polacy jako grupa demograficzna coraz częściej sięgają po YouTube?a w poszukiwaniu interesujących ich treści. Biorąc to wszystko pod uwagę, trudno się dziwić, że pozycjonowanie w tym kanale, staje się jedną z najbardziej popularnych usług SEO.

Od czego zatem powinniśmy zacząć, jeśli zabieramy się za pozycjonowanie filmów na YouTube? Oczywiście, od tego, od czego powinniśmy zaczynać nasze wszystkie działania SEO, czyli ustalenia listy słów kluczowych, na które chcielibyśmy się pojawiać jako pierwsi w wyszukiwarce tego serwisu.

Gdy już ją mamy, warto zadbać o to, aby w tytule ?uploadowanego? filmiku znalazło się interesujące nas słowo kluczowe. Istotne, jeśli idzie o pozycjonowanie, będzie też wstawienie go do opisu, który dołączany jest do naszego video. Najlepiej w jego początkowej części, gdyż ta jest wyświetlana osobom, które skorzystały z wyszukiwarki.

SEO optymalizacja powinna również objąć tagi, którymi opisujemy zawartość naszego materiału. Mogą to być główne słowa kluczowe, albo powiązane z nimi frazy pochodzące z tzw. ?długiego ogona?. Ponieważ pozycjonowanie to przede wszystkim linki, które kierują na naszą stronę, nie możemy i tu o nich zapomnieć. Warto zatem pozyskać nieco wartościowych odnośników z odpowiednią kotwicą, które będą kierować na nasz materiał video.

Kolejne działania, które powinniśmy podjąć, aby pozycjonowanie naszego filmu zakończyło się sukcesem, należą już bardziej do SMO (social media optimization) niż do SEO, niemniej ściśle się z nimi wiążą.

Jeżeli chodzi o ustalanie rankingu w wyszukiwarce serwisu YouTube, niezwykle ważna jest ilość odsłon/oglądnięć danego materiału. Dlatego musimy podjąć działania z zakresu SMO, które sprawią, iż będzie ich bardzo dużo. Kolejna rzecz związanych z działaniem na podwórku ?social media?, na którą powinniśmy zwrócić uwagę, aby pozycjonowanie naszego video przynosiło efekty, to ilość subskrybentów naszego kanału. Im ich więcej, tym lepiej, zatem warto zadbać o jego popularność wśród użytkowników YouTube?a.

I to właściwie tyle, jeśli chodzi o pozycjonowanie i optymalizację SEO  filmu na tym największym w sieci serwisie internetowym z materiałami multimedialnymi. Oczywiście, Google nie byłby sobą, gdyby cały czas nie majstrował przy algorytmie wyszukiwarki na nim zamieszczonej, zatem zapewne za jakiś czas trzeba będzie uwzględnić dodatkowe parametry, aby pozycjonowanie naszych materiałów szło gładko, ale na tą chwilę skupienie się na w/w absolutnie wystarczy.

Napisano w Marketing internetowy