Pozycjonowanie dowolnego serwisu internetowego wymaga wzięcia przez specjalistę SEO pod uwagę dużej liczby różnorakich czynników, które w mniejszym lub większym stopniu wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google?a. Jednym z najbardziej istotnych, jeśli idzie o SEO optymalizację witryny, jest tzw. linkowanie wewnętrzne, czyli to, jak wygląda struktura odnośników w obrębie serwisu.
Dlaczego jest ono tak ważne dla SEO? Z kilku powodów. Po pierwsze, niewłaściwa budowa linków może spowodować, że pewne, ważne dla nas podstrony serwisu nie zostaną zaindeksowane przez bota Google?a, co sprawi, że jej pozycjonowanie będzie niemożliwe. Po drugie, dzięki linkom wskazujemy robotom, które podstrony na witrynie, są dla nas ważne, a jednocześnie ?podpowiadamy? im za pomocą kotwic, na jakie słowo kluczowe powinny się one (podstrony) zaleźć wysoko w indeksie wyszukiwarki, co, jeśli idzie o pozycjonowanie, jest czynnikiem nie do przecenienia (potwierdzi tą tezę każdy specjalista SEO, dla którego pozycjonowanie to chleb powszedni, a nie dorywcza praca wykonywana po godzinach?).
Jak zatem powinny wyglądać linki w obrębie witryny? Przede wszystkim muszą one zawierać kotwicę (anchor text). Unikajmy zatem odnośników typu: www.werel.pl/index.php?88989, przedkładając nad nie linki typu: www.werel.pl/moje-slowo-kluczowe. Drugie rozwiązanie jest o wiele bardziej pożądane, jeśli chodzi o pozycjonowanie, gdyż dzięki takie budowie linku robot Google?a, o czym zresztą była już mowa, dostaje informację na temat tego, jakie słowo kluczowe jest powiązane z daną podstroną.
Linki nie powinny również znajdować się w obrębie kodu JavaScript lub we Flashu. W 95% przypadków Goolebot nie będzie ich w stanie sczytać, a zatem nie będzie mógł dotrzeć do podstrony, do której prowadzą. Dla SEO takie rozwiązanie jest zabójcze.
Budowa odnośnika to jednak jeszcze nie wszystko, jeśli idzie o linkowanie wewnętrzne i jego wpływ na pozycjonowanie. Ponieważ każdy link przekazuje część ?mocy?, jaką posiada dana strona , to niezwykle ważne jest to, aby ?obdarowywać? nią te podstrony, które chcemy umieścić wysoko w indeksie Google?a na daną frazę. Należy tą kwestę dobrze przemyśleć i wdrożyć, gdyż pozycjonowanie bez wyżej opisanego wsparcia, jeśli idzie o linkowanie wewnętrzne, może nie zakończyć się sukcesem.
Na koniec warto jeszcze zauważyć, że pozycjonowanie jest ważne, ale nie samym SEO strona żyje. Dlatego też tworząc linki w obrębie witryny powinniśmy również pamiętać o jej użytkownikach, a dokładnie rzecz ujmują o tym, aby nawigacja za ich (linków) pomocą była przyjazna dla nich.