Na co zwrócić uwagę przy budowie zaplecza pozycjonerskiego?

Aby pozycjonowanie przynosiło efekty, specjalista SEO musi pozyskać dla witryny, którą się zajmuję, jak najwięcej odnośników. To truizm. Podobnie jak stwierdzenie, że link linkowi nie jest równy, a realne efekty przynoszą wyłącznie te pochodzące z wartościowych witryn. Rodzi się tu zatem pytanie, co to są wartościowe witryny i gdzie ich szukać?

Odpowiadając na pierwsze z nich: to takie, które posiadają unikalną zawartość, wysoki Page Rank, dużo linków prowadzących do nich, a przy tym są tematycznie powiązane ze stroną, której pozycjonowanie nam zlecono. Jeśli zaś chodzi o drugie pytanie, tu każdy specjalista SEO odpowie krótko: należy budować własne zaplecze pozycjonerskie ? czyli zbiór stron internetowych, gdzie będziemy umieszczać odnośniki do witryn, które pozycjonujemy.

Czym powinno się charakteryzować dobre zaplecze pod działania SEO? Na co zwrócić uwagę przy jego budowie? Pierwsza uwaga ma naturę ogólną. Pozycjonowanie danej strony za pomocą zaplecz nie jest ograniczone w żaden sposób przez ich rodzaj. Możemy zakładać blogi na WordPressie, tworzyć katalogi stron, zakładać fora tematyczne na dany temat, itp. Ważne jest nie co, ale jakość tego, co stworzymy, bo tylko pozycjonowanie za pomocą wartościowych zaplecz może nam dać satysfakcjonujące wyniki

Jeśli zaś chodzi o szczegółowe wskazówki, jakie specjalista SEO powinien stosować w swej pracy nad zapleczami, to na plan pierwszy wybija się dobór odpowiedniej domeny internetowej. Jeżeli zatem sklep internetowy, którego pozycjonowanie nam zlecono, zajmuje się sprzedażą  rowerów, to lepszą domeną będzie twoj-rower.pl niż 3rax4u.net. Ponadto dobrze by było, aby zakupiony przez nas adres internetowy posiadał już jakąś historię oraz żeby to była krajowa domena najwyższego poziomu (.pl).

Ważny jest również hosting, o czym nie trzeba przekonywać żadnego specjalistę SEO. Nie może być bowiem tak, iż wszystkie nasze zaplecza stoją na jednym ip. Coś takiego Google jest w stanie bardzo szybko wyłapać i obniżyć rating naszych stron, co będzie równoznaczne z tym, że nasze pozycjonowanie będzie nieskuteczne.

Jeżeli zaś chodzi o zawartość naszego zaplecza, to nigdy nie powinniśmy jej kopiować do kolejnych naszych stron. Takie praktyki w wypadku SEO to samobójstwo, bowiem wcześniej czy później dostaniemy za nie od Google’a bana, a to oznacza, że nasz cały wysiłek włożony w pozycjonowanie, tworzenie zaplecza, pójdzie na marne.

Ostatnią ważną rzeczą, na która powinien zwrócić uwagę specjalista SEO, jest linkowanie pomiędzy poszczególnymi stronami wchodzącymi w jego skład. Należy unikać sytuacji, gdy każda podstrona zawiera odnośniki prowadzące na inne nasze zaplecza. Takie rzeczy Google bowiem jest w stanie wyłapać, a to często kończy się filtrem, co, rzecz jasna, nie wpływa pozytywnie na pozycjonowanie, a dokładnie rzecz ujmując na jego efekty.

Napisano w Marketing internetowy