Facebook jako nowa forma marketingu i promocji

Szeroko i wszedzie panoszacy sie Facebook to poza możliwościami kontaktu ze znajomymi i zupełnie nieznajomymi rownież nowe narzędzie marketingowe zarówno  dla małych jak i wiekszych firm i przedsiebiorstw. Aktywność na Facebooku to jeden z podstawowych elementów marketingowych w sektorze B2C czyli bezpośrednich relacji miedzy firma a klientem koncowym za posrednictwem internetu . Profil biznesowz zwany potocznie „fun page” na FB tworzy wizerunek firmy tym samym generujac społeczność, która stanowi ważną grupę potencjalnych klientów. Firma nie może pozwolić, aby jej fani się nudzili lub o niej zapomnieli, dlatego musi dbać o wysoki poziom treści i systematyczną aktualizację wpisów a także niezliczoną ilośc konkursów i promocji. Poznajemy zatem nowości jakie firma prezentuje, zastosowania jej produktów w praktyce ale także inspiracje jakimi się kieruje albo zwykle kilkuzdaniowe informacje bedące typową formą zaczepka w stronę społeczności na zasadzie utrzymywania kontaktu za wszelką cenę. Ta forma promocji rozrosla sie do tego momentu,z firmy stworzyły nowe miejsce pracy oferując posadę moderatora treści publikowanych na facebooku, forma dowolna, począwszy od platnej pełnowymiarowej posady po konkursy a’la castingi na staże -często bezpłatne, moderatorow fun page’a odbywające się sie na wśród społeczności danego przedsiębiorstwa. Coż, przykre jest to ze ludzie nie szanują siebie wystarczająco, wystawiając swoja osobę tłumnie do takiej rywalizacji. Dla małych i średnich firm ta forma promocji jest o tyle istotna, że jest tańsza od zwykłej reklamy, szczególnie telewizyjnej a trafia do podobnej badź większej liczby odbiorców. Również te firmy korzystają z szeroko rozreklamowanych działań , głównie w postaci anonsów w internecie, copywriterów, proponujacy swoje usługi w zakresie pisania oryginalnych tekstów właśnie dla społeczności facebok’owych. Wniosek nasuwa sie prosty. bez nowych  mediow a w szczegolnosci Facebooka nie można istnieć ani jako osoba fizyczna a tym bardziej jako firma. Nasza przyszłość to internet. A co z tymi odbiorcami którzy go nie posiadają?

Napisano w Marketing internetowy