Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy, podobnie jak każdy rodzaj marketingu jest działaniem, które skupia się na przewidywaniu i zaspokajaniu potrzeb klientów i potencjalnych klientów w taki sposób, by jednocześnie zapewnić zyski przedsiębiorstwu. Marketing internetowy, pomimo swojej nazwy, nie jest marketingiem, który wdrażają jedynie przedsiębiorstwa internetowe, czyli firmy działające w e-biznesie. Każda firma stacjonarna, nawet o zasięgu regionalnym, która nie wykorzystuje w działalności internetu, traci ogromny potencjał. Internet jest nie tylko jednym z lepszych kanałów sprzedaży, jest też źródłem informacji wykorzystywanym przez stale rosnącą liczbę aktywnych internautów.

Jak wdrożyć marketing internetowy?

Pierwszym etapem wdrażania jakiejkolwiek strategii marketingu internetowego jest stworzenie strony, która staje się wizytówką promowanego przedsięwzięcia (firmy, marki, usługi czy konkretnego towaru). Witrynę www można porównać do witryny sklepowej, która powinna kreować wizerunek, zachęcać i wywoływać u klienta lub potencjalnego klienta najbardziej pożądane reakcje.

Oczywiście marketing internetowy nie powinien skupiać się jedynie na stronie, stronę tę trzeba też umiejętnie rozpropagować, a przede wszystkim sprawić, by wykorzystać dzięki niej cały tkwiący w internecie potencjał marketingowy. Marketing internetowy w celu promowania witryn wykorzystuje bardzo różne narzędzia, począwszy od poczty elektronicznej, przez bannery i inne formy reklamy, po marketing wirusowy i marketing afiliacyjny.

Napisano w Marketing internetowy