Czy znasz największe tajemnice copywritingu?

Copywriting to reklamowanie towaru lub usługi za pomocą tekstu, najkrócej rzecz ujmując to sztuka sprzedaży w druku. W dobie internetu dotyczy głównie sieci, chociaż ma swoje zastosowanie w pisaniu tekstów do ulotek, reklam prasowych, czy też scenariuszy reklam telewizyjnych. Tekst reklamowy przeznaczony jest dla potencjalnego klienta i to o jego potrzeby musi zadbać copywirter. Dlatego też dobrze wyobrazić sobie grupę potencjalnych odbiorców reklamy internetowej i zastanowić się nad ich potrzebami, zainteresowaniami, frustracjami, pragnieniami pod nie dostosować tekst reklamowy. W treści należy dokładnie określić, w jaki sposób dany produkt spełnia oczekiwania zainteresowanego nim odbiorcy.
Copywriting to połączenie sztuki pisania z psychologią. Informacja o produkcie jest tak samo ważna jak odpowiednie podejście do klienta. Obie perspektywy łączą się w tekście reklamowym. Podstawowa zasadą w tej branży jest to, aby tekst był łatwy w odbiorze, aby wszyscy czytelnicy zrozumieli jego treść. Tworzy się wówczas pewnego rodzaju nić porozumienia między autorem a czytelnikiem. Copywriting jest rodzajem komunikacji między producentem /usługodawcą a klientem. Ogniwem pośrednim jest autor tekstu reklamowego.

Copywriting tak naprawdę sam w sobie jest sztuką pisania i jednym z bardzo ważnych elementów składowych reklamy. To właśnie on zazwyczaj przyciąga uwagę przyszłego i potencjalnego klienta. Udany copywriting może też pobudzić klienta do dalszego działania. Psychologia copywritingu mówi ona o tym, że słowa oddziałują pozytywnie lub negatywnie i tym samym mogą stanowić najpotężniejsze narzędzie w komunikacji  np. internetowej, a dobrze napisany tekst może zatrzymać klienta na chwilę i zmusić do dalszego odkrywania witryny internetowej i ostatecznej decyzji o zakupie danej usługi czy produktu. Udany tekst to tak naprawdę to ten o intrygującym tytule oraz spójnej i logicznej zawartości może  tak naprawdę stanowić tylko i wyłącznie  gwarancję w drodze do sukcesu. Jednak wtedy kiedy dojdziemy do wniosku, że nasz copywriting jest mało skuteczny warto wówczas się nad tym zastanowić co robimy nie tak i co jest złe w naszych tekstach. Warto wówczas  na pewien czas zaniechać  własnego pisania i skorzystać z usług profesjonalnej agencji reklamowej.

Napisano w Marketing internetowy